Een strategie

Zonder is het repareren, met wordt het anticiperen

A man with a plan! Een bekende zin en met goede reden! Een strategie hebben achter de  je bedrijf is van groot belang om niet van je bepaalde koers te varen.

Wat houdt een strategie in?

Een goede strategie is een integraal onderdeel van elk bedrijf. Zonder een goede strategie ben je vooral aan het reageren en repareren. Dat betekent veel werk en veel verloren tijd. Want werken zonder strategie is als zeilen zonder kompas; voorlopig is het prima, maar op een gegeven moment wil je het land zien.

Met een zorgvuldig uitgewerkte strategie kan je handelen naar je eigen waarden. Dit begint met een duidelijke positionering. Wendbare organisaties zien verandering sneller komen, waardoor ze snel kunnen reageren en anticiperen. Het pragmatische mag echter niet vergeten worden: het is een protocol dat wordt ondersteund door de belangrijkste groep belanghebbenden en waar iedereen zich aan moet houden. Het is dus heel duidelijk over de toekomst en de vaarrichting. 

 

Een strategie in

Positionering in de markt

Een positionering bestaat uit een drietal factoren; de perceptie van het merk door de doelgroep of klant, de identiteit van het merk en de gewenste positionering. Wat positioneren zo interessant maakt is de invloed die de drie elementen op elkaar en de positionering uitoefenen.

Employer branding

Een strategie is niet alleen nuttig voor een marketingcampagne om producten te verkopen. Het kan ook dienst doen in het zoeken én vinden van de gepaste werkkracht voor je team. Je bedrijf in de spotlight zetten als leuke werkplek met toffe collega’s en extra voordelen trekt meer kandidaten aan! Door de correcte branding te gaan voeren ga je niet alleen kwantitatief stijgen, maar ook kwalitatief.

Leadgeneratie

Een strategie in leadgeneratie is de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Door de overvloed aan websites, online advertenties en webshops zijn klanten volledig verzadigd. Zo wordt het steeds moeilijker om mensen naar je website te leiden en is het voor veel bedrijven een lijdensweg om klanten aan te trekken. Een plan om nieuwe en betere leads te genereren helpt hierbij. Ontdek hoe wij dit aanpakken en neem contact met ons op.

Zo pakken wij het aan

Een half schip of een schip met gatan? Dat zinkt!

 Wij gaan steeds voor de totaaloplossing. Je werkt dus niet met één persoon, maar met een (h)echt team dat samen met jou op zoek gaat naar de gepaste strategie die inspeelt op de kennis en know-how van elk teamlid! Maak kort kennis met onze workflow:

Fase 1: Analyse
In de eerste fase analyseren we jouw bedrijf en de concurrenten. We kijken hoe zij het aanpakken en hoe we ons kunnen differentiëren.
Fase 2: Doelen stellen
Nu we een kijkje hebben genomen bij de concurrenten, de sterktes en zwaktes hebben vergeleken, gaan we doelen stellen die we willen behalen. Deze doelen worden samen geformuleerd volgens het SMART-principe.
Fase 3: Strategie bepalen
De volgende stap is het bepalen van de koers. Deze strategie hangt af van bedrijf tot bedrijf en van de vooropgestelde doelen. De strategie wordt steeds beslist in samenspraak met de klant, met jou.
Fase 4: Van strategie naar Creatie
In deze fase gaan we de gekozen strategie omzetten in realiteit. We halen alles uit de kast om de doelstellingen te bereiken. Via welke kanalen we de strategie uitrollen werd beslist in de vorige stap en dit plan, deze route gaan we nu varen.
Fase 5: Evalueren en aanpassen
Meten is weten. We gaan evalueren of de marketingcampagne de vooropgestelde doelen behaald. Indien nodig kunnen we onze koers bijsturen om toch in de juiste succeshaven aan te komen.
1
2
3
4
5

Gebruik de gele balk om te scrollen.

Strategische projecten

Geniet hier van enkele van onze projecten