Branding
Een consistent merkgevoel door alle middelen heen
Njord zorgt er mee voor dat deze consistente koers kan aangehouden worden in al jouw avonturen. Met onze vele havens weten we je altijd te verwelkomen en verder te helpen naar de volgende succeshaven.
Wat is branding?
Branding is de term die wordt gebruikt om het gevoel te beschrijven dat een merk of product bij een doelgroep oproept. Daar waar je je direct mee associeert. Denk maar aan de “veiligheid” van Volvo en “extreme sporten” bij Redbull.
Deze vorm van marketing is niet zozeer bedoeld om het publiek aan te zetten tot actie maar meer om brand value op te bouwen en andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Branding is bouwen aan je merk.
Branding gaat verder dan alleen de uiterlijke kenmerken van het product te gebruiken om de ware essentie van een merk of product te tonen: Kauwgom is bijvoorbeeld inderdaad – geplet stukje rubber waar een smaak aan is gegeven. Maar in communicatie kan het je frisse look verheffen, je energie geven en je coole levensstijl accentueren.
Waaraan we werken bij een "Branding" project.
Positionering
De positie van je merk binnen de markt. Een belangrijk punt want dit bepaald de rest van je communicatie en stijl. Het is de stroom voor al je volgende keuzes.
Brand story
Het verhaal dat je met je merk naar de buitenwereld toe wil vertellen. De waarom achter het merk, de bestaansreden en waarom klanten jouw klant zijn.
Identiteit
Je merkidentiteit is wie je bent en waarin je doelgroep zich thuis voelt. Dit gevoel versterken we dan met on- en offline communicatiemiddelen.
Brandbible
Een samenhangend geheel van stem en stijl van je merk. De tone-of-voice, huisstijl en al zijn stijlelementen zitten hierin gebundeld. Opgelet, het gaat veel dieper dan bijvoorbeeld een huisstijlgids.
Dit is echt de atlas van jouw merk of product.