Digital design (UX/UI)
Een groot deel van wat we vroeger ‘in real life’ deden, doen we nu digitaal. Reizen boeken, shoppen, bankzaken, noem het maar op. Digital speelt daarmee ook een steeds grotere rol in de beleving van een organisatie, merk of product. De overgang van fysiek naar digitaal en andersom mag gevoelsmatig niet te groot zijn, maar online gelden er wel andere regels.
Hier zien we een goed voorbeeld van wat een duidelijke user interface kan doen aan het weernemen van informatie. In het eerste voorbeeld zijn de elementen zoals titel, foto en omschrijving niet uitgelijnd met elkaar wat een rommelige uitstraling weergeeft. De call-to-action knop valt niet op naast de andere knop die een fellere kleur heeft gekregen.
De tweede user interface is mooi uitgelijnd en de call-to-action knop is het meest uitnodigend. Zo zal de bezoeker van je website sneller geneigd zijn hierop te klikken. Yes, een nieuwe lead of verkoop is binnen!
Digital design vertaalt je merkidentiteit en de gedachten achter je merk naar digitale vormgeving. Het bepaalt de vorm van je website, je e-mailmarketing, je intranet en je apps. Het laat de digitale wereld van je merk tot leven komen. Het is een discipline dat blijft groeien en het is net die groei dat parallel loopt aan de toename van mogelijkheden en online platforms.
Een sterk digitaal design zorgt ervoor dat je doelgroep en je klanten je zien tussen alle andere schepen (aanbieders) en dat op al je kanalen. Een digital design moet daarom helemaal aansluiten op de verwachtingen van je online publiek.
Voel je je al varen over de grote golven of heb je eerder het gevoel dat je water binnenkrijgt? Contacteer Njord, samen varen we naar de volgende haven.
Digital design is belangrijk omdat het steeds vaker de eerste indruk bepaalt die mensen van je krijgen. Steeds meer oriënteren we ons eerst online. Opvallen is dan de boodschap, een goede indruk maken en mensen een prettige beleving voorschotelen. Waar die oriëntatie dan ook begint, ook dat mag je niet vergeten. Niet iedereen volgt de natuurlijke of normale stroom naar jouw digitale aanwezigheid.
We kijken samen naar je doelgroep, merkwaarden en doelen van de digitale communicatiemiddelen. Al deze factoren worden het startpunt van onze ontwerpers.
De ontwerpers starten aan verschillende ontwerpen onder leiding van onze marketeers. Ze laten hun creativiteit de vrije loop. Het is geen race naar de finish, maar eerder een tocht met verschillende tussenstops waar de klant telkens zijn mening en gevoel kan geven.
Nadat de klant een concept heeft gekozen, starten de ontwerpers aan de finale versie van het digitale ontwerp. Dit design wordt dan omgezet in alle digitale middelen, zoals een website, uitnodiging, social media post of zelfs een applicatie. Vaak zien we dat hier ook een offline communicatiekanaal bijkomt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld posters, stickers of spandoeken.